• اقتباس از: http://german.irib.ir/nachrichten/wirtschaft/item/296112-iran-erhöht-produktion-und-export-seines-rohöls
  • نویسنده / گوینده: مهدی عسلی
  • تاریخ قرائت: 20.2.2006
اظهارات مهدی عسلی مدیر کل مسئول مسائل اوپک و هیئت نف در وزارت نفت  در 20 فوریه 2016
مهدی عسلی مدیر کل مسئول مسائل اوپک و هیئت نف در وزارت نفت گفت: ایران مایل است در دو مرحله تولید نفت خود را روزانه به 500000 بارل (Barel) و در نهایت صادرات نفت خود را به دو میلیون بارل افزایش دهد.
در سال‌های محاصره اقتصادی ایران فقط اجازه فروش روزانه یک میلیون بارل نفت به چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی را داشته است.
در حال حاضر در سطح جهانی روزانه 93 میلیون بارل نفت عرصه می‌شود. سهم ایران از این مقدار 1,2 میلیون بارل است.
قرائت شده در 20 فوریه 2016 منبع مطلب: